TIVOLI JO10-1

door Dion Bell

Nuenen JO10-6 – Tivoli JO10-1 uitslag: 4-12

17-11-2018

De 1e paar minuten schrok ik van het niveau van de tegenstander, deze speelde heel goed samen, hier hadden we geen antwoord op. Het voordeel was dat ze dit samenspelen te ver doorvoerde en eigenlijk vergaten te scoren, wij deden dat wel waardoor wij na 1e time out met 1-5 voorstonden Het was erg koud, de keeper was verkleumd en is in de rust gewisseld om warm te worden. Ook nu speelde de tegenstander het nog steeds netjes uit, maar scoorden nauwelijks, waarbij wij van iedere kans een doelpunt maakte. Dus erg vertekende uitslag, lesje effectiviteit.

Tivoli JO10-1- Valkenswaard JO10-5G uitslag: 10-7

24-11-2018

………..

Sterksel JO10-1- Tivoli JO10-1 uitslag: 5-6

01-12-2018

De trainer van Sterksel vroeg voor de wedstrijd wat wij de overige wedstrijden hadden gedaan, mijn standaard antwoord is dan de we vaak gewonnen hebben maar altijd met weinig doelpunten verschil. De trainer vertelde rooskleurig dat zij alles met grote cijfers gewonnen hadden, extra motivatie om hier te winnen. De Omran de keeper was verdwaald, waardoor we even kort met Mayren als keeper moesten beginnen. Gelukkig was dit maar kort en waren we weer op volle sterkte. Ze hadden er alles aan gedaan om het thuisvoordeel te benutten, lang gras, kei-harde bal, geurende mest bij de buren. De jongens pakte het goed op en hebben tot 1e time-out kans na kans gecreëerd, helaas stond, paal en keeper meerdere malen in de weg. Na de time-out gingen zij iets meer naar voren spelen, waardoor Anton erg onder druk kwam te staan als laatste man, hierdoor konden zij 2x scoren. Voor de rust zorgde Nathan met een geplaatste schuiver voor de aansluitingstreffer 2-1. Na de rust deden zij weer hetzelfde en we trapten er weer in, weer koste dit 2 doelpunten 4-1. Luuk en Nathan zorgde beide weer voor aansluiting 4-3, het bleef ontzettend spannend. Weer konden zij door een uitbraak scoren, Luuk maakte net voor de laatste time-out gelijk met een lobbal 5-4. Met nog 12, 5 minuten op de klok gingen we vol voor de overwinning, vol op de aanval en met z’n allen verdedigen. Eerst nog een paar gemiste kansen, hierna was het Mayren die heel koel bleef en 2x binnen de minuut raak schoot, paniek bij de tegenstander. Door kei-hard te blijven werken hebben we zeer verdiend ook deze wedstrijd gewonnen.